onze school

In De Schans beschouwen we iedere leerling als een bubbel die op zijn of haar eigen manier kan bruisen.  In onze school is elke dag een beetje thuiskomen!

De Schans in Veerle is een gemeentelijke basisschool met het gemeentebestuur van Laakdal als inrichtende macht. Onze school behoort tot MEV_PluS (Meerhout Eindhout Veerle – Pluralistische Scholengemeenschap), een scholengemeenschap met een intergemeentelijke samenwerkingsovereenkomst tussen Laakdal en Meerhout. De extra lestijden die het Departement Onderwijs toekent aan scholengemeenschappen benutten wij aan kinderen die supplementaire ZORG behoeven.

Wij zijn …

• een HARTelijke school met een groot hart voor iedereen. Elke nieuwe schooldag is een beetje thuiskomen. We kiezen voor een open houding en een positieve aanpak. Hier ben je goed zoals je bent!
  • een ZORGende school met respect voor ieders eigenheid. We werken aan een sterke zorgstructuur en zorgcultuur “Iedereen kan iets, niemand kan alles!”
  • een WAARDerENde school waar diversiteit een meerwaarde is. We waarderen elke inspanning die gericht is op een positieve ontwikkeling.
  • een SAMENwerkende school, een ontmoetingsplaats waar mensen samenwerken om het beste in onze kinderen naar boven te halen. De inzet van al die mensen is het kloppend hart van onze school.
  • een ACTIEve school, een school vol leven waar kinderen zowel binnen als buiten de klas kunnen leren via uitstappen, sportinitiaties, leerwandelingen, openluchtklassen, ….

Het schoolbestuur voor de gemeentescholen van Laakdal (GBS Eindhout en De Schans in Veerle) is het gemeentebestuur. De rechtstreekse aanspreekpunten zijn:

• Tine Gielis – Burgemeester en Schepen van Onderwijs                014 86 74 25
  • algemeen telefoonnummer van het gemeentehuis te Vorst        013 67 01 10

Reacties zijn gesloten.